Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České katolické časopisy pro děti a mládež v letech 1945-1948
Volencová, Hana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými katolickými časopisy pro děti a mládež v letech 1945 - 1948. Nejprve uvádí historický kontext, vrací se i k době okupace a věnuje se důsledkům, které měla pro katolíky. Dále přibližuje situaci po roce 1945 především z katolického hlediska a věnuje se problematice katolického tisku v daném období. V další části práce charakterizuje tendence literatury pro děti a mládež v poválečném tříletí, neboť součástí analyzovaných časopisů jsou i příspěvky literární. Věnuje se obecně také české časopisecké produkci pro děti a mládež v daném období. Hlavní část práce se potom zaměřuje na charakteristiku a analýzu dvou vybraných periodik, časopisu pro katolické děti Anděl strážný a časopisu pro katolickou mládež Dorost. Všímá si jejich obsahu, skladby rubrik, témat a částečně i vizuální podoby. Sleduje proměny těchto aspektů v jednotlivých ročnících. Okrajově se práce také věnuje redaktorům a autorům textů či ilustrací. V závěru potom oba časopisy porovnává, shrnuje poznatky z jejich výzkumu a navrhuje možnosti dalšího zkoumání tématu.
A žili šťastně až na věčné časy. Pohádky v českých časopisech pro děti v letech 1948-1989.
Smějsíková, Marie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Králíková, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá žánrem pohádky v českých časopisech pro děti (Mateřídouška, Ohníček, Sluníčko) v letech 1948-1989 s důrazem zejména na pohádky prozaické a původně české, okrajově v závěru zmiňuje pohádky překladové, čtenářské, ukázky z knižních publikací, pohádky obrázkové, veršované a loutkové. V žánrové analýze se práce dotýká typů vypravěče, čtenáře tak, jak si ho vytváří text a případně adresuje vypravěč, dále různých způsobů recepce a možného rozdělení postav do několika kategorií. Následně práce přihlíží k prvkům přebíraným z tradičních pohádek a nakonec se zaměřuje na využívání možností poskytovaných časopiseckým médiem - pohádky na pokračování, různé příběhy konkrétních postav vracejících se v několika číslech za sebou, zapojování a vliv prvků z aktuální dobové reality.
České katolické časopisy pro děti a mládež v letech 1945-1948
Volencová, Hana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá českými katolickými časopisy pro děti a mládež v letech 1945 - 1948. Nejprve uvádí historický kontext, vrací se i k době okupace a věnuje se důsledkům, které měla pro katolíky. Dále přibližuje situaci po roce 1945 především z katolického hlediska a věnuje se problematice katolického tisku v daném období. V další části práce charakterizuje tendence literatury pro děti a mládež v poválečném tříletí, neboť součástí analyzovaných časopisů jsou i příspěvky literární. Věnuje se obecně také české časopisecké produkci pro děti a mládež v daném období. Hlavní část práce se potom zaměřuje na charakteristiku a analýzu dvou vybraných periodik, časopisu pro katolické děti Anděl strážný a časopisu pro katolickou mládež Dorost. Všímá si jejich obsahu, skladby rubrik, témat a částečně i vizuální podoby. Sleduje proměny těchto aspektů v jednotlivých ročnících. Okrajově se práce také věnuje redaktorům a autorům textů či ilustrací. V závěru potom oba časopisy porovnává, shrnuje poznatky z jejich výzkumu a navrhuje možnosti dalšího zkoumání tématu.
Environmentální problematika na stránkách časopisů pro děti a mládež
MARKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá environmentální problematikou na stránkách časopisů pro děti a mládež. V teoretické části se zaměřuji na průřezové téma Environmentální výchova, které vychází z Rámcového vzdělávacího programu a napomáhá mladým lidem ve školním prostředí utvářet společensky žádoucí chování a hodnoty nezbytné pro naši budoucnost. Praktická část se zabývá analýzou obsahu stanovených titulů, která ozřejmí výskyt stanovené problematiky. Důležitou součástí je začlenění časopisů do výuky environmentální výchovy. Nedílnou částí je vypracování výukových jednotek a jejich realizace na druhém stupni základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.